Friday, March 8, 2013

David Andersen


David Andersen
-          Fræk og stilsikker designer på nye eventyr

En af mine absolut favoritdesignere herhjemme er David Andersen, som jeg har fulgt fra begyndelsen. David er ikke bare spændende, men altid i rivende udvikling, og man skal holde tungen lige i munden, hvis man skal følge med i, hvad David nu har gang i.



Prisbelønnet eventyrer
David debuterede med sin første kollektion i 2007, til mænd, og har siden udvidet til kvinder, til en sportskollektion for Endomondo, og i sommeren 2012 nåede turen til fødderne: Bianco by David Andersen er en fræk og stilsikker skokollektion.
David er uddannet på Glasgow School of Arts, og har fra begyndelsen af karrieren høstet både kritikerros og priser: Den Gyldne Pelsnål i 2007, Royal Copenhagens tildelte ham i 2008 en pris for en anderledes modeoplevelse, og i 2010 fik han Statens Kunstfondskunstpris og blev nomineret til årets designtalent. Alt sammen velfortjent, for David Andersen er altid spændende og nytænkende, både når det kommer til at udvikle silhuetterne på både kollektioner og couture-tøj, og er ikke bleg for at gå nye veje i både på tøj-siden og i andre designs:
-          Jeg er utroligt optaget af at udfordre mig selv i nye designprocesser og derfor er jeg altid åben overfor at begive mig ud på nye designeventyr med andre produkter end lige tøj, fortæller David Andersen til FashionbyPari.





Spændende efterår venter
David Andersen silhuetter har altid været interessante med en detalje eller kant, der gør, at David efter min opfattelse skiller sig ud. Hver gang. Efter mange år i primært sort og hvidt i kollektionerne, er der kommet mere knald på farverne, især på couture-siden. Bare se den frække pink, jeg havde på til Robert-festen. Lines Kjole blev ugens kjole i BilledeBladet.



No comments:

Post a Comment